torsdag 27 maj 2010

Längtan..

Helgen som har varit har bestått av att lyfta på stenar och omdirigera sten. Tänk att man kan vara så lycklig för lite sten!

Har tjatat på min kära sambo länge nu att jag vill jobba på tomten. Det kommer säger han.
- Du måste lugna dig lite.

Fick en snilleblixt att vi ska fråga om vi får låna nyckeln i helgen eftersom dom inte ska vara och arbeta hos oss på två veckor.
-Jag måste minsann mäta hur höga fönstren är så att jag kan köpa gardiner.
- Det kan vi mäta på ritningen, säger kära sambo.

I själva verket är jag inte så intresserad av just gardinerna. Jag vill ju bara vara i vårt hus!


Om ca 7 veckor står vi iallafall där med nyckeln i hand och ska tapetsera. 7 veckor till får min kära sambo stå ut med mitt tjat och längtande, men jag vet att han längtar också. Jag såg minsann lyckan i hans ögon då vi plockade sten i helgen och satt i solen och njöt på vår bakgård.
Livskvalité!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar